ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

چهارشنبه سوری در اصفهان

 

آتش چهارشنبه سوری در اصفهان فروزان بود

با همه تبلیغات منفی که در آستانه چهارشنبه سوری از سوی برخی رسانه ها منتشر شد و به بهانه هشدارهای ایمنی کوشیدند تا چهره این آیین کهن را نزد مردم مخدوش کنند، امسال بیش از سال های گذشته آتش جشن چهارشنبه سوری در اصفهان فروزان بود و گروه های مختلف مردم به ویژه جوانان با گردهم آمدن در محله های مختلف شهر، دامنه کوه صفه در جنوب اصفهان، کوهپایه های پیرامون شهر و همچنین باغ های خصوصی در حاشیه زاینده رود،جشن چهارشنبه سوری را گرامی داشتند. یکی از کانون های مهم برگزاری جشن چهارشنبه سوری در اصفهان دامنه کوه صفه و پارک کوهستانی آن و تپه های اطراف بود و خانواده های اصفهانی با افروختن آتش در آنجا از روی آتش پریدند و در پوشش تاریکی شب و دور از چشمان نامهربانان به همراه موسیقی پخش شده از خودروهای خود به رقص و شادمانی پرداختند. گفتنی است مردم در حالی به برپایی این جشن کهن پرداختند که در همه مسیرهای ورودی و خروجی شهر، گروه های ایست و بازرسی به متوقف نمودن خودروهای حامل جوانان و بازرسی خودروها می پرداختند و از رفت و آمد آن ها درمحل هایی که امکان برپایی آتش چارشنبه سوری بود، جلوگیری می کردند.

 

  

نظرات 4 + ارسال نظر
جمال 28 اسفند 1387 ساعت 08:57 ب.ظ http://kah-gel.blogfa.com/

سلام آقای دکتر خوبین؟
انتخاب جناب عالی را به عنوان بهترین کوشنده سال تبریک عرض میکنم
امیدوارم سالی پر از موفقیت داشته باشید
نوروز پیشاپیش مبارک

درود برشما دوست گرامی سبز اندیش
از مهر شما سپاس
نوروزتان پیروز

درود بر شما جناب دکتر سپنتا

بنده نگارنده ی وبلاگ پاورقی های من هستم. از اینکه با شما آشنا شدم بسیار خوش بختم... از آنجا که به فرهنگ ایرانی و آیین بهی علاقه مندم و بدان عشق می ورزدم با کسب اجازه از محضر شما استاد گرانقدر تارنگار شما را در جمع پیوند های دوستان وبلاگ "پاورقی های من" نصب کردم.

با سپاس و آرزوی نیک بختی در سال نو برای شما و خانواده ی ارجمندتان

نوید نیک کار
مدیریت و نویسنده ی تارنگار پاورقی های من
وبلاگ تخصصی مقالات و ترجمه های علمی - فرهنگی و هنری - توسط اینجانب.

م خ 29 اسفند 1387 ساعت 09:56 ب.ظ http://www.deb.blogfa.com

درود
آرزو دارم گرمی محفلتان همیشه آتشین باد

لطف ا...حاجی هاشمی ی - م 1 فروردین 1388 ساعت 01:29 ق.ظ


استاد گرامی جناب آقای دکتر سپنتا : با پیشکش گرمترین درودها ، فرا رسیدن نوروز باستانی بر شما و خانواده ی گرامیتان همچنین برملت خردمند ایران زمین فرخنده باد .
با آرزوی سربلندی ،پیروزی و بهروزی روز افزون درسال پیش رو .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد