ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

پاسخ رئیس موزه بریتانیا

رئیس موزه بریتانیا در پاسخ به بنیاد میراث پاسارگاد:

برای نگاهداری از منشور کورش بزرگ تلاش خواهیم کرد

به گزارش پایگاه آگاهی رسانی کمیته نجات پاسارگاد، در پی نامه ای که در دهم اکتبر 2008  از سوی مسئول امور اجرایی و مسئول امور حقوقی بنیاد میراث پاسارگاد، خطاب به وزیر فرهنگ بریتانیا فرستاده شد و در آن نگرانی مردم ایران از به خطر افتادن منشور کورش بزرگ در حین نقل و انتقالات احتمالی به اطلاع ایشان رسیده و، در عین حال، پیشنهاد شده بود که اطلاعات و جزییات این اثر بزرگ جهانی به ثبت سازمان یونسکو برسد؛ وزیر فرهنگ بریتانیا در پاسخ آقای «نیل مک گرگور»، رییس موزه بریتانیا را به عنوان تصمیم گیرنده و مسئول مستقیم حفظ و نگاهداری از آثار موجود در آن موزه معرفی نموده و نوشته بود که وی موضوع را رسیدگی کرده و نتیجه را به اطلاع کمیته خواهند رساند.

پس از آن، آقای «نیل مک گرگور»، رییس موزه بریتانیا در نامه ای به کمیته نجات پاسارگاد تاکید کرد که برای حفظ و نگاهداری از منشور کورش بزرگ همه سعی خود را به کار خواهند برد. در بخشی از این نامه آمده است: «خواهشمند است به من اجازه دهید تا از این فرصت استفاده کرده و به شما اطمینان دهم که موزه بریتانیا در راستای نگاهداری به بهترین وجه استوانه کورش و تضمین سالم باقی ماندن آن در آینده هرگونه تلاش ممکنی را به کار می برد. امنیت این استوانه همواره در نزد ما بیشترین اهمیت را دارد. ما به خوبی به اهمیت نمادینی که این استوانه در نزد مردم ایران دارد واقفیم».

رئیس موزه بریتانیا در این نامه همچنین به اهمیت استوانه کورش در نزد مردمان عراق، که منشور مزبور در خرابه های شهر بابل آن کشور کشف شده، اشاره نموده و افزوده است که این اثر اکنون بخشی از میراث فرهنگی جهان به شمار می رود.

ایشان در انتهای نامه خود قول داده است که از طریق یونسکو امکانات و نحوه قراردادن اطلاعات مربوط به منشور را، در سایت های مربوط به یونسکو مورد مطالعه خواهند داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد