ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

چهارمین جایزه حمایت از حیوانات به ژاله فتوره چی اهدا شد

 

نشان خروس سپید به " ژاله فتوره چی " رسید

نشان "خروس سپید" چهارمین جایزه سالیانه انجمن حمایت از حیوانات اصفهان، امسال به یک شهروند فعال در حوزه محیط زیست و حمایت از حیوانات اهدا شد. دبیر انجمن حمایت از حیوانات اصفهان، با اعلام این خبر گفت: همزمان با جشن بهمنگان، انجمن حمایت از حیوانات اصفهان، نشان خروس سپید را به خانم " ژاله فتوره چی" به دلیل بیش از 10 سال فعالیت زیست محیطی و حمایت وی از حیوانات اهدا کرد. به گفته دبیر انجمن، سرکار خانم ژاله فتوره چی نماد شهروندان مسئولیت شناس و مهربانی است که داوطلبانه و عاشقانه برای حیوانات و محیط زیست دل می سوزانند و تلاش می کنند، شهروندانی که بیشتر از چندین انجمن و یا ده ها کارشناس به دیگر آفریده های خدا خدمت می کنند. مهندس سپهر سلیمی، در مورد سابقه اهدای نشان خروس سپید به فعالان حمایت از محیط زیست و حیوانات توسط این انجمن گفت: از سال 85 مقرر شد تا هر سال با اعلام فراخوان کشوری یکی از فعالان این عرصه انتخاب و معرفی شود. وی ادامه داد: نخستین نشان خروس سپید به شهید "شاهکو محلی" یکی از محیط بانانی که در حین خدمت شهید شد، اهدا شد و در سال 86 نیز این نشان به انجمن یوزپلنگ ایرانی که در زمینه حفظ گربه‌سانان ایرانی فعالیت می ‌کند، تعلق گرفت. وی ادامه داد: سال گذشته نیز این نشان از سوی انجمن حمایت از حیوانات اصفهان به بیژن فرهنگ دره‌شوری، به دلیل فعالیت‌هایش در زمینه حفظ و احیاء لاک‌پشت پوزه عقابی در منطقه قشم اهدا شد.  

گفتنی است که خروس سپید یکی از نمادهای جشن بهمنگان است. خروس در اوستا همکار و « پیک سروش » است و نام این پرنده زیبا در اوستا " پَرودَرش" است که به معنی " پیش بین " است چون باور داشتند که خروس نخستین پرتوهای خورشید را در بامداد و به هنگام « خروس خوان » می بیند و با خروش بامدادی خود  برای  مردمان "بیدارباش"  سر می دهد و برای همین "خروش" معروف اوست که در زبان فارسی با صفت " خروس" شناخته می شود.  

                

نظرات 10 + ارسال نظر
محمد درویش 3 بهمن 1388 ساعت 08:45 ب.ظ http://darvish.info

درود بر شما و ممنون از زحماتی که می کشید دکتر جان. خانم فتوره چی، انخابی سزاوارانه بود.

مریم 3 بهمن 1388 ساعت 08:56 ب.ظ

ژاله عزیزم
انتخابت را تبریک میگم
هممون به تو افتخار می کنیم

درود بر شما
در این دنیای نامهربان با طبیعت، چه خبر خوشایندی . در این یادداشت همه چیز زیباست: تماشای چهره ی مهربان بانو ژاله فتوره چی، یاد شهید شاهکوه محلی ، جشن بهمن گان و نشان بسیار زیبای خروس.

دریافت این نشان را به بانوی گرامی شادباش می گویم

با سپاس

پدرام 3 بهمن 1388 ساعت 11:22 ب.ظ

دروود
ضمن تبریک به خانم فتوره چی و تشکر از آقای دکتر سپنتا به خاطر اینکه جواب پیام قبلیم رو دادند میخواستم بگم نمیدونم چرا سازمان حمایت از حیوانات جواب من رو نمیدن
خیلی مشتاقم تو این سازمان فعالیت کنم فکر میکنم بتونم فعالیت های مفیدی داشته باشم
ممنون

درود
دوست گرامی اشتیاق شما برای تلاش جهت حفظ حقوق حیوانات ستودنی است
خواهش می کنم با آقای سپهر سلیمی دبیر انجمن حمایت از حیوانات تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند
ایمیل ایشان هست:
salimi1981@gmail.com

یزدان مهر پارسی 4 بهمن 1388 ساعت 12:27 ق.ظ

دوست و استاد گرامی جناب آقای دکتر شاهین سپنتا: درود بر شما و با درود بر سرکار خانم ژاله فتوره چی بزرگوار ، من نیز ضمن سپاسگزاری از شما ، این پیروزی ارزشمند را به پیشگاه ایشان ، شما و همه ی حامیان حیوانات و زیست بوم میهن عزیزمان شاد باش گفته ، پیروزی و بهروزی شما گرامیان را آرزومندم . پیروز و پاینده باشید

آزیتا پناهی 4 بهمن 1388 ساعت 12:40 ق.ظ

به خانم ژاله تبریک عرض می کنم. من در اصفهان نیستم اما خیلی علاقه مندم که در انجمن شما فعالیت کنم. آیا برای شهرستانی ها هم جایی هست که بتوانند در این کار گروهی شرکت کنند؟

درود
هرکس در خانه و محله و شهر خود می تواند و باید یک شهروند مسئول باشد و به وظایف شهرونی خود عمل کند
شما ننوشته اید در کجا زندگی می کنید ولی انجمن حمایت از حیوانات در تعدادی از شهرها نمایندگی یا شعبه دارد
لطفا روی سایت انجمن بروید و فرم عضویت آن را ژر کنید تا دوستان با شما تماس بگیرند
شاد باشید

ژاله 4 بهمن 1388 ساعت 09:57 ق.ظ http://gorbeh-irani.persianblog.ir

مرسی دکتر سپنتای گرامی.

نادر 5 بهمن 1388 ساعت 08:28 ب.ظ

سلام
می خواستم بدانم شما در اصفهان مستقل عمل می کنید یا با انجمن حمایت از حیوانات در تهران همکاری دارید؟

دوست گرامی

همه ما در همه جا عضو یک خانواده بزرگ جهانی دوستداران محیط زیست هستیم
نام ها مهم نیست و بین افرادی با یک آرمان مشترک نمی تواند فاصله بیاندازد.

البته انجمن حمایت از حیوانات اصفهان از ابتدا با حمایت دفتر مرکزی در تهران تشکیل شد و امیدواریم این همکاری در آینده تقویت شود.
شاهین

نوید 8 بهمن 1388 ساعت 01:17 ق.ظ

با سلام
خانم فتورچی بارها در سایت های مختلف علیه انجمن حمایت از حیوانات موضع مخالف داشته و انتقادات جدی کرده و باز شما به ایشان جایزه داده اید این یعنی چه؟

دوست گرامی
ما باید یاد بگیریم که به مخالفانمان هم اجازه اظهار نظر بدهیم و به نظرشان هم احترام بگذاریم
روش ما در انتخاب کسی که جایزه خروس سپید را دریافت می کند کاملا دموکراتیک است و اگر کسی شایستگی داشته باشد حتا اگر مخالف سرسخت ما هم باشد باز محق است که جایزه را دریافت کند
قرار نیست ما فقط به موافقان و دوستان خودمان جایزه بدهیم و هرکس به به چه چه گفت از او قدر دانی کنیم و مخالفانمان را بایکوت کنیم.

ما باید به حقوق مخالف خودمان هم احترام بگذاریم. خانم فتوره چی را بسیاری از فعالان محیط زیست پیشنهاد کردند و ایشان به عنوان یک شهروند دلسوز و مسئول شناخته شدند
اگر انتقادی به انجمن داشته اند اگر وارد بوده که باید از ایشان سپاسگزار بود و اگر وارد نبوده باید دوستانه ایشان را قانع کرد
حتی ممکن است اختلاف نظری وجود داشته باشد و این طبیعی است و دلیلی بر طرد افراد نباید باشد

البته نا هماهنگی هایی هم در پروسه انتخاب وارد است که امیدواریم در سال های آینده بهتر شود

البته این طبیعی است که هر کسی دیگری را هم که انتخاب می کردیم گروهی موافق و گروهی مخالف داشت اما مهم اجماع نظر صاحب نظران است که مبنای کار انتخاب بوده است.

شاهین

محمود دهقانی 17 بهمن 1388 ساعت 04:59 ق.ظ http://dehgani.persianblog.ir

به این شیر زن ایرانی در این دیر غبارآلود ایرادات زیادی گرفته اند ولی هر وجدان آزاده و آشنا به فرهنگ در جامعه ای که سگ نجس است و گربه فلان باید بداند که این زن چه رنجی می کشد. سرگذشت تاریخی گربه ها در کشور ما تلخ و دردآور است. روزی آن راقتل عام کردند چون نماینده ابلیس و شیطان بود. روز دیگر نحس بود. روز دیگر .... و در دوره هائی دوباره بر معصومیت این حیوان غور شد و بر پوچی عقاید بی بو بی خاصیت باید خندید . چون گربه حیوانی است که حداقل اسم ایران را بهتر از ما در جهان بر سر زبان ها برده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد