ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

تخریب خانه تاریخی


گزارش تصویری از تخریب خانه تاریخی دیگری در اصفهان

 

باز هم خانه تاریخی دیگری در سوکت سازمان میراث فرهنگی و با چراغ سبز شهرداری اصفهان، به بهانه واهی ایجاد فضای سبز در حال تخریب است.

این خانه بازمانده از دوره قاجار، در ابتدای خیابان ابن سینای اصفهان در چند قدمی میدان شهدا واقع شده و شهرداری منطقه 3 اصفهان مسئولیت هرگونه تخریب غیرمجاز و ساخت و ساز در این منطقه شهری را بر عهده دارد. در سال های اخیر بارها شاهد تخریب غیرمجاز خانه های تاریخی در این منطقه شهری اصفهان که دارای بافت تاریخی ارزشمندی نیز هست، بوده ایم.

امیدواریم از این پس با آگاهی رسانی به موقع و توجه مسئولان و نهادهای شهری شاهد چنین رویدادهای تلخی نباشیم. در این گزارش، تصاویری از خانه را چهارماه پیش و چند روز پس از آغاز روند تخریب می توانید ببینید.:


نظرات 5 + ارسال نظر
مهران 7 اردیبهشت 1392 ساعت 09:42 ب.ظ

دوست عزیز .... ما هم مثل مسوولین در خوابی عمیق به سر میبریم پس بهتره فرافکنی نکنیم

دوست عزیز... امبدوارم زودتر از خواب عمیق بیدار شوید. و فرا فکنی نکنید. از این که آگاهی رسانی ایران نامه نقشی در بیداری شما داشته خوشحالیم. ما مفتخریم که با همه محدودیت ها وظیفه خود را در این راه در حد توان انجام داده ایم. امیدوارم از این پس شاهد نقش فعال تر شما در جامعه باشیم. و روزی خودتان بیایید و از کارهایی که برای حفاظت از میراث فرهنگی انجام داده اید با افتخار بگویید و احساس سرفکندگی نکنید.

محسن 8 اردیبهشت 1392 ساعت 09:51 ب.ظ http://charbagh.blogfa.com

درود
سپاس از آگاهی رسانای همیشگی تان
اگر ممکن است خانه های فعلی اصفهان(البته قبل از تخریب) که دارای ارزش تاریخی هستند را به طور کامل و باهمکاری دوستداران اصفهان شناسایی و معرفی نموده تا حداقل بتوان از تخریب آنان با همکاری سازمانهای مردم نهاد فعال اصفهان جلوگیری نمود.
کامیاب باشید

درود
محسن عزیز
اگر خواننده ایران نامه باشید که می دانم از روی مهر همیشه ایران نامه را خوانده اید باید به یاد داشته باشید که به تازگی کتاب خانه های اصفهان ترجمه خانم دکتر قاسمی را در ایران نامه معرفی کردیم که اطلاعات خوبی درباره خانه های موجود و تخریب نشده تاریخی اصفهان در آن هست
این هم نشانی مطلب
http://drshahinsepanta.blogsky.com/1391/11/13/post-945/

در ضمن از چند سال پیش با همکاری یکی از نویسندگان ایران نامه آقای فقیهی مطالبی در معرفی کامل برخی از خانه های تاریخی اصفهان چه آنها که در معرض تخریب هستند چه آنها که سالم و استوار هستند منتشر کرده ایم
این هم نشانی مطالب خانه های تاریخی در ایران نامه
http://drshahinsepanta.blogsky.com/category/cat-27/

در ضمن در مصاحبه ها و گزارش هایی که روی سایت های دیگر و خبرگزاری های دیگر مثل هنر نیوز و chn منتشر کرده ایم به راهکارهای عملی برای حفظ خانه های تاریخی موجود اشاره کرده ایم.

در ضمن یک طرح بسیار کاربردی با همکاری تعدادی از دوستان کارشناس در دست برنامه ریزی داریم که تا چند ماه آینده خبرش را منتشر خواهیم نمود. این طرح درباره خانه های تاریخی استان اصفهان اگر به ثمر نشیند می تواند الگوی خوبی برای سایر استان هم باشد.

از توجه شما سپاسگزارم.

محسن 8 اردیبهشت 1392 ساعت 09:57 ب.ظ

جناب سپنتای گرامی
با توجه به اینکه هزینه مرمت و بهره برداری این گونه بناها بسیار زیاد است و هیچ ارگان دولتی یا نهادهای خصوصی تقبل این کار را نمی کنند و حتی چند خانه که مرمت شده و جهت امور اداری و اقامتی از ان بهره گیری شده است،سوددهی زیادی نداشته،حتی الامکان باید راهی جهت حفظ آن وجلوگیری از روند روبه رشد تخریب توسط... ویا استحکام بخشی اولیه بنا با پی گیری سازمانهای مردم نهاد وتخصیص بودجه توسط شهرداری،سازمان نوسازی و بهسازی شهری،سازمان میراث فرهنگی و گردشگری،شرکت عمران ومسکن سازان ایران که متولی اینگونه امور هستند انجام داد.

محمود دهقانی 13 اردیبهشت 1392 ساعت 03:59 ب.ظ http://www.dehgani.persianblog.ir

با درود شرافتمندانه ترین کار بر ملا کردن کارهای نامعقول مسئولانی است که زیبائی و تاریخ را در شهر پرآوازه اصفهان در ایران و خارج ایران، می خواهند در یادها نابود کنند. دست شما دکتر سپنتا در این موارد فرهنگی و ملی درد نکند.

درود و سپاس از مهر شما

فرزانه 7 خرداد 1392 ساعت 09:27 ب.ظ http://www.samangashtesofe.mihanblog.com

درود
سپاس بابت اطلاع رسانی شما
امیدوارم دیگه از این دست خبرها منتشر نشود
بسی ناراحت گننده و درد آور است ... افسوس و صد افسوس.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد