ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

سمیه آخشی درگذشت


سمیه آخشی، خبرنگار فعال میراث فرهنگی اصفهان درگذشت

ایران نامه- شاهین سپنتا: سمیه آخشی خبرنگار فعال حوزه میراث فرهنگی و اجتماعی دیروز بر اثر گاز گرفتگی ناشی از نشت گاز بخاری خانگی در فولاد شهر اصفهان در گذشت.

سمیه آخشی، 27 ساله،  با بسیاری از رسانه های مطرح کشور از جمله روزنامه زاینده رود، روزنامه جام جم، روزنامه شرق، روزنامه نسل فردا، سایت خبر آنلاین، و صدا و سیمای مرکز اصفهان همکاری نزدیک داشت.

پرداختن به موضوعات میراث فرهنگی اصفهان از جمله آسیب های وارده به مسجد جامع عباسی، بلندمرتبه سازی در بافت تاریخی، تعدیل برج جهان نما و نجات میدان نقش جهان، و مطالب اجتماعی همچون احقاق حقوق بازنشستگان صنعت فولاد، وضعیت آلودگی هوای اصفهان، محدودیت ورود افغانی ها به پارک کوهستای صفه اصفهان، صنایع آلاینده اصفهان، بحران آب زاینده رود و مشکلات کشاورزان شرق اصفهان از موضوعات گزارش های تاثیر گذار سمیه آخشی بود که در سال های گذشته در رسانه های مختلف کشور منتشر شد.

دوستان و همکاران  زنده یاد سمیه آخشی  در ایران نامه، حادثه دردناک درگذشت او را به همه همکاران خبرنگار و خانواده گرامی او تسلیت می گویند و آمرزش و شادی روحش را از خداوند بزرگ خواستارند.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمود دهقانی 27 اسفند 1391 ساعت 04:15 ب.ظ http://dehgani.persianblog.ir

درگذشت این انسان وارسته و دلسوز من را در غمی جانکاه فرو برد. بویژه آن که سمیه آخشی با نیروی جوانی ای که داشت می توانست در گستره کار فرهنگی برای شهری چون اصفهان مفید و اثر گزار باشد. اصفهان فرزند برومندی را از دست داده است. اینجانب این تراژدی غم انگیز را به اصفهانیان برومند تسلیت گفته و اطمینان دارم باغچه های اصفهان نیک می دانند که " عجب گلی روزگار از دست اصفهان گرفته است". یاد سمیه در خاطر اصفهان گم نمی شود.

درود آقای دکتر دهقانی عزیز
سمیه آخشی همکار بسیار خوبی برای ما بود و گزارش های ماندگاری از اصفهان تهیه کرد. جای او بسیار خالی خواهد بود و کار ما دشوارتر چون باید قلم او را برداریم و نگذاریم قلمش بر زمین بماند.
به قول شما: هر گل که بیشتر به چمن می دهد صفا / گلچین روزگار امانش نمی دهد/ گلچین روزگار عجب با سلیقه است/ می چیند آن گلی که به عالم نمونه است.
***
سمیه جان نوروزت مبارک.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد