ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

مجمع عمومی انجمن دوستداران اصفهان برگذار شد


اعضای هیات مدیره انجمن دوستداران اصفهان انتخاب شدند

دومین جلسه مجمع عمومی انجمن دوستداران اصفهان، پنج‌شنبه پنجم بهمن‌ماه 91 برگذار شد. در این نشست پس از سخنان رئیس انجمن دکتر سیروش شفقی و گزارش حشمت‌الله انتخابی مدیر اجرایی چهارمین همایش هفته اصفهان از چگونگی فعالیت‌های انجمن دوستداران اصفهان، انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرسان انجمن صورت گرفت. در این انتخابات که طبق اساس‌نامه انجمن دوستداران اصفهان با حضور اعضای جدید و قدیم انجمن و چهره‌های فرهنگی اصفهان برگذار شد، آقایان دکتر سیروش شفقی، دکتر احمد خاتون‌آبادی، دکتر مریم قاسمی، دکتر عبدالرسول قریشی، امین ناطقی، دکتر احمدعلی فروغی، مهندس محمد آقاجانی، مظفر احمدی، و مهندس علی نادری به رای اکثریت به عنوان اعضای جدید هیات مدیره انتخاب شدند. همچنین آقای نبوی‌نژاد با رای حاضران به عنوان بازرس انجمن انتخاب شد.

یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست، محسن مصلحی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان بود که با استفاده از فرصت، بخش عمده‌ای از سخنان خود را به گلایه از فعالان میراث فرهنگی و خبرنگاران به خاطر انتشار گزارش‌هایی از وضعیت میراث فرهنگی اصفهان در برخی از خبرگزاری‌ها اختصاص داد و در برابر چشمان بهت‌زده اعضای انجمن دوستداران اصفهان گفت: اگر نظری یا انتقادی به میراث فرهنگی دارید به جای آن که در رسانه‌ها منتشر کنید، بیایید آن را در گوش خودمان بگویید!

 حاضران در مجمع عمومی

هیات رئیسه مجمع: دکتر مصطفوی، دکتر بصیری،آقای عسگری، خانم فاطمی

دکتر شفقی رئیس انجمن دوستداران اصفهان

مصلحی سرپرست میراث فرهنگی اصفهان 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهرداد سپهر 11 بهمن 1391 ساعت 10:13 ب.ظ

درود به شما
در گزارش انجمن دوستداران اصفهان، واژه برگزار به صورت اشتباه تایپی با حرف کناریش ذال تایپ شده است که خواهشمندم تصحیح فرمایید.
به امید دیدار

با درود

درباره املاء واژه ((برگذار کردن / برگزار کردن )) متن زیر را از کتاب «غلط ننویسیم » نوشته آقای ابوالحسن نجفی انتخاب کردم.

برگذار کردن / برگزار کردن
برگذار و برگزار به ترتیب از برگذاشتن و برگزاردن گرفته شده است .

برگذاشتن به معنای ((انجام دادن ، فیصله دادن )) بوده است و برگزاردن به معنای ((تقبل کردن ، برعهده گرفتن )).

علت اینکه در انشای معاصران این اصطلاح را بیشتر به صورت برگزارکردن ، یعنی با حرف" ز" به کار می برند این است که آن را، آگاهانه یا ناآگاهانه، با گزاردن به معنای (( به جا آوردن و ادا کردن )) ازیک مقوله می شمارند و فعل برگذاشتن را که امروزه نامستعمل است طبعاً ذر نظر نمی آورند.

ولی متضاد فعل اخیر را که فرو گذاشتن به معنای(( کوتاهی کردن در کار و انجام ندادن)) است و امروزه نیز متداول است نباید از نظر دور داشت حتی می توان گفت که برگذار کردن متضاد فرو گذار کردن است و همچنانکه ترکیب اخیر با حرف" ذ" نوشته می شود ترکیب نخست نیز باید با حرف "ذ" نوشته شود.

فرهنگ معین ترکیب برگذار کردن را فقط با حرف "ذ" ضبط کرده است و به نظر می آید که همین املاء صحیح است. فضلای معاصر نیز در نوشته های خود آن را با همین املاء به کار برده اند : ((مقصود این است که آقایان تشویق کنند، تبلیغ کنند... بلکه جشن سال آتیه خیلی آبرو مندانه برگذار شود)). (محمد علی فروغی، مقالات فروغی، تهران، 1351، ص29); ((اصل عیب در اینجاست که می خواهیم همه کار را به اجمال و اهمال برگذار کنیم )) (مجتبی مینوی، در مجله یغما، دی 1336 ، ص 439)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد