ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

کسایی به تاج پیوست!


کسایی در کنار تاج آرمید!

ایران‌نامه- شاهین سپنتا: مثلث طلایی موسیقی سنتی ایرانی با وجود استادان برجسته‌ای که هر سه در اصفهان دیده به گیتی گشودند، شکل گرفت. جلال تاج اصفهانی ( استاد آواز)، حسن کسایی (استاد نی) و جلیل شهناز (استاد تار) سه راس پیشرو و نوآور این مثلث طلایی بودند. تاج اصفهانی در ۱۳ آذر ماه ۱۳۶۰ خورشیدی دیده از گیتی برگرفت و در آرامستان تخت فولاد اصفهان در تکیه سیدالعراقین به خاک سپرده شد. سی و یک سال بعد در تاریخ  ۲۵ خردادماه ۱۳۹۱ خورشیدی استاد حسن کسایی به یار دیرینش پیوست و بنا بر وصیت خودش در چند قدمی جلال تاج اصفهانی در تخت فولاد به آرامش ابدی رسید و خوشبختانه وجود فروزان استاد جلیل شهناز همچنان گرمی‌بخش محفل خانواده و جمع دوستان است.

خانواده استاد حسن کسایی برای آن که بتوانند به وصیت استاد عمل کنند و او را در کنار تاج در تخت‌فولاد به خاک سپارند، مجبور شدند به این شرایط که مراسم خاکسپاری در سکوت خبری و به صورت شبانه برگزار شود، تن‌دهند. اما ای کاش مدیریت مجموعه تاریخی- فرهنگی- مذهبی تخت فولاد و شهرداری اصفهان دست از این همه کج‌سلیقگی برمی‌داشتند و امکاناتی را فراهم می‌آوردند که لحظه خاکسپاری استاد کسایی در جمع پرشور دوستدارانش و با شکوه تمام به نحو شایسته‌تری برگزار شود.

اگرچه استاد کسایی را غریبانه به خاک سپردند اما او در تخت فولاد غریب نیست، چون به خواسته‌اش رسید و برای همیشه در کنار یار دیرینش جلال تاج اصفهانی آرمید. 

نگاه نگران تاج، چند قدم تا خانه ابدی کسایی!

کسایی به تاج پیوست!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد