ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

بیان نامه استاد ادیب برومند درباره جزایر سه‌گانه ایرانی



جبهه ملی ایران مهیای ستیزه‌گری در باره حفظ تمامیت کشور است

ادیـب بـرومـند رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران


به نام خداوندجان وخرد

بر آشنایان تاریخ و نقشه‌های ترسیمی قدیم پوشیده نیست که شیخ نشین‌های خلیج فارس که اکنون به نام «امارات» شناخته می‌شوند، از عهد داریوش کبیر جزوی از سرزمین ایران و فرمان‌پذیر شاهان این کشور بوده‌اند. از اواخر دوران قاجار، سیاست تجاوزگر استعماری به اراضی شیخ‌نشین‌ها مانند بسیاری از نقاط جهان دست‌اندازی کرده و با عنوان حمایت از خودمختاری آنها شیخ یا امیری را برای هر یک از نواحی اطراف تعیین کرده و موجب قطع روابط آن‌ها با ایران شده است.

این سیاست پس از سال‌ها سوء استفاده و بهره‌برداری از مخازن زیرزمینی این شیخ‌نشین‌ها سرانجام تصمیم به عمران و سامان‌بخشی آن نواحی گرفته است و شیخ یا امیری را به ظاهر مستقل قلمداد کرده به آنها زیرعنوان «اتحاد امارات» موقعیت کشوری بخشیده است. این امارات اکنون به اتکای همان سیاست استعماری پا را از گلیم خود فراتر کشیده و ابوموسی و دو جزیره دیگر را که سال‌های متمادی در مالکیت ایران بوده، از آنِ خویش پنداشته و اجازه جسارت در ادعای مالکیت آنها را با پررویی و گزافه اندیشی به خود داده‌اند. این اظهارات بی‌پایه که هرچندگاه از حلقوم بیگانه‌پناهان بیرون می‌آید، موجب خشم شدید ملت غیور ایران گردیده و برای رویارویی با امارات از جان و دل اعلام آمادگی کرده‌اند .

جبهه ملی ایران که همواره نگهبانی و حفظ تمامیت خاک ایران را نخستین اصل برنامه سیاسی خود قرارداده و آماده جانفشانی در این راه مقدس است، اکنون هم‌آهنگ با هم‌میهنان وطن‌خواه خود با بانگ بلند ادعاهای واهی امارات را درباره جزایر سه‌گانه به شدت محکوم می‌کند و مهیای ستیزه‌گری درباره حفظ تمامیت کشور است.

تهران – 30 فروردین‌ماه 1391

ادیـب بـرومـند

نظرات 1 + ارسال نظر
پگاه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 10:53 ق.ظ

چه ادعای گستاخانه ای!!!!!!!!!!

بله متاسفانه ادعای شیخک اماراتی بسیار گستاخانه است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد