ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

بیانیه جبهه ملی ایران:


یاد و نام دکتر مصدق را گرامی می‌داریم

چهاردهم اسفند ماه 90 مصادف با چهل و پنجمین سالگرد درگذشت بزرگ‌مرد تاریخ و بنیانگذار جبهه ملی ایران، دکتر محمد مصدق است. او تمام عمر پربار و اثر گذارش را در راه آزادی و استقلال این سرزمین صرف نمود. او در طول زندگی پر افتخارش و در راه تحقق آمال و اندیشه های ملی و میهنی اش، بارها خود و خانواده اش را در معرض خطر و نابودی قرار داد ولی هیچ گاه از راه آزادیخواهی و استقلال طلبی باز نایستاد. او که پس از کودتای ننگین و بیگانه ساخته 28 امرداد 32 تا پایان عمر خود را در زندان به سربرد، در  روز 14 اسفند 1345 چشم از جهان فروبست. او نه تنها نمونه‌ای از آزادگی و وطن دوستی برای همه ایرانیان بلکه رهبری ضداستبداد و ضداستعمار برای همه ملل مشرق زمین بود . ما سالروز درگذشت این ابرمرد تاریخ میهنمان را گرامی می‌داریم و به روان پاک و تابناکش درود می‌فرستیم .

تهران – 14 اسفند 1390

ادیب برومند -  مهندس عباس امیرانتظام – بانو فرشید افشار – دکتر لقا اردلان – دکتر داوود هرمیداس باوند – دکتر علی رشیدی - دکتر خسرو سعیدی - حسین شاه‌حسینی – مهندس حسین عزت‌زاده – سرلشکر بازنشسته ناصر فربد - اصغر فنی‌پور - دکتر مهدی مویدزاده – منوچهر ملک‌قاسمی – دکتر حسین مـوسـویان.

نظرات 2 + ارسال نظر
محمود دهقانی 14 اسفند 1390 ساعت 10:21 ب.ظ http://dehgani.persianblog.ir

به قول شاعر ایرانی نادرپور در سوگ در گذشت دکتر مصدق: ناقوس شرق را بنوازید / سالار پیر مرده است. یاد سالار شرق گرامی باد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

پرزیوند 15 اسفند 1390 ساعت 09:29 ب.ظ

روانش شاد او یک انسان واقعی بود مصدق تا جهان پابرجاست نام پرافتخارش نماد و نشان غرور تمام ایرانیان و تمامی انسانهای صلح طلب خواهد بود.

و درود بر شما که چنین نیک می اندیشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد