ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

دریاچه غمین: ادیب برومند

 

دریاچه‌ غمین

تازه ترین سروده استاد ادیب برومند 

دریاچه‌ای غمین که ارومیّه نامِ اوست

بس شِکوه از زمین و زمان در پیامِ اوست

نالان زِ روزگار و زِ ابنای روزگار

باشد چنان که لعن و هجا در کلامِ اوست

گوید که روزگار به من بس جفا نمود

وین نی عجب که جور و تعدّی مرامِ اوست

لیکن سزد که لعنت و نفرین کنم نثار

بر آن کسی که تیغِ من اندر نیامِ اوست

آن کو نگاهبانِ من و حافظِ من است

آن منبعی که قرعه‌ دولت به نامِ اوست

مجلس رهِ مسامحه پیمود و همچنان

دولت که سرخْ باده‌ غفلت به جام اوست

وینک منم که فاجعه سازد فنای من

سخت آن‌چنان که جمله فجایع غلامِ اوست

آری حیاتِ خلقِ ارومیّه در جهان

وابسته حیات و رهینِ دوامِ اوست

از من به عزم و همّت هر آذری درود

آن کو هماره توسنِ اقبال رام اوست

شاید که از حمیّتِ آنان شود پدید

انگیزه‌ای که راه‌گشای قوام اوست

باید شوند بهر ارومیّه چاره‌ساز

آن چاره‌ای که درخور قدر و مقام اوست

نظرات 2 + ارسال نظر
بهنام س 16 شهریور 1390 ساعت 07:59 ب.ظ http://www.gharibvatan1.persianblog.ir/

درود بر جناب دکتر سپنتای گرامی
سروده زیبا و تاثر برانگیزی بود،من هم امیدوارم
"شاید که از حمیت آنان شود پدید"
ولی جناب سپنتای گرامی از کار فرهنگی و اطلاع رسانی خسته شدم گمان میکنم سودی نداره فقط برای دلخوشی خودمونه که داریم می نویسیم،به راستی چه باید کرد؟
شاد زی دیر زی
پاینده ایران

درود دوست گرامی

هربار که سرود ای ایران را می خوانیم این بیت را بلندتر و رسا تر می خوانیم:

ای دشمن ار تو سنگ خاره ای، من آهنم / جان من فدای خاک پاک میهنم

من و شما باید در برابر بزرگترین دشمن که همانا دیو ناامیدی و ناآگاهی است همچون آهن بمانیم و هرگاه خسته شدیم یا دلسرد شدیم یک بار سرود ای ایران را بخصوص این بیت را بلندتر بخوانیم.

شما که یکی از جوانان پرتلاش و کوشا هستید بهتر از من می دانید که کارهای فرهنگی دیربازده هستند اما قطعا بازده خواهند داشت.

این که می فرمایید چه باید کرد ؟ به نظر من در شرایط دشوار باید تلاش را دوچندان کرد نه این که از میزان آن کاست.

تلاشتان را دو چندان کنید. هرگز نا امیدی به دل خود راه ندهید. به آینده بیاندیشید و به خویشکاری خود با نام و یاد اهورای ایران بپردازید.
مطمئن باشید که به چشم ، نتیجه مثبت و درخشان تلاش هایتان را خواهید دید.
پیروز باشید

yazdanmehr6973@yahoo.com 16 شهریور 1390 ساعت 09:02 ب.ظ

درود فراوان بر شما استاد فرزانه آقای دکتر سپنتای گرامی و درودی دارم به پیشگاه استادگرانقدر آقای دیب برومند آزاده و باسپاس از شما بزرگواران سربلند .
شوربختانه گویی در این سرزمین ما ایرانیان محکوم به تکرار تاریخیم، تکیه بر مسند قدرت زدن مدیران نا لایق بنده را بیاد سفارش خلیفه دوم تازیان پس از پیروزی بر امپراتوری سا سانی انداخت که به فرماندهانش سفارش کرد : برای نابودی ایران زمین و راحت تر حکومت کردن بر مردما نش بایستی افراد لایق را بکارها پست و نالایقان را در پستهای ارزشمند و حساس کشوری بگمارند، که چنین نیز شد. اکنون هم با کمر به نابودی این سرزمین بستن مدیران نالایق و یا نا آگاه بنده برداشتی جز بکار بستن همان سفارش نمیکنم در پایان امیدوارم چنین مدیرانی تا تخریبها جبران ناپذیر نشده از خواب غفلت بیدار شوند و لعنت تاریخ را بیش از این برخود نخرند.( گرچه هم اکنو نیز دیر است).
با سپاس تندرست باشید

درود و سپاس از شما دوست بزرگوار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد