ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

محکومیت سخنان وزیر امور خارجی امارات

 

بیان‌نامه سازمان‌های مردم‌نهاد به مناسبت روز ملی خلیج فارس

پس از سخنان گستاخانه «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات که به‌تازگی ایران را اشغال‌گر جزایر سه‌گانه تنب‌کوچک و تنب بزرگ و ابوموسی خوانده است، شماری از سازمان‌های مردم‌نهاد دوستدار میراث فرهنگی و طبیعی ایران همزمان با روز ملی خلیج‌فارس با انتشار بیان‌نامه‌ای، ضمن ابراز نگرانی از ادعاهای بی‌پایه و اساس کشورک نوخاسته امارات عربی درباره جزایر ایرانی و هویت تاریخی خلیج‌فارس، از مسئولان کشور خواستار کاهش روابط دیپلماتیک با امارات متحده عربی و اخراج سفیر امارات از ایران، و همچنین کاهش روابط تجاری بازرگانان ایرانی با این کشور متخاصم شدند. در این بیان‌نامه که تاکنون به امضای 16 سازمان غیر دولتی رسیده، آمده است: اکنون چه شده است که مردمانی حقیر چشم طمع به ناموس وطن دارند و جانشینان همت‌ها و باکری‌ها و خرازی‌ها و قندی‌ها ساکت نشسته‌اند؟! مگر شهدای ما را هدفی جز حفظ ناموس وطن بود که از کنار حمله‌های لفظی به مرزهای ایران‌زمین بگذریم؟ آنقدر سرگرم خودمان گشته ایم که از دشمنی چنین لجوج غافل مانده ایم.

دیگر خاموشی در مقابل گستاخی‌های برخاسته از کشوری کوچک در جنوب خلیج فارس کافی است. کاسه صبرمان لبریز شده است. ما را دیگر یارای فروخوردن خشم در برابر زیاده‌خواهی اعراب حاشیه خلیج‌فارس نیست. خموش نشستن و نظاره کردن ممکن نیست، کاری خواهیم کرد، غیرت و شجاعت ایرانی را بار دیگر نشان خواهیم داد.

اگر روزی اولویت اول ما مقابله با آنانی بود که به حریم مرزهای کشور تجاوز کرده اند و چشم طمع به این دیار اهورایی دوخته اند، حال دشمن درجه یک ما کسانی‌اند که نگاه پلیدشان به ناموس وطن ماست.

خواست ما از مسئولین کشور، کاهش روابط دیپلماتیک با امارات متحده عربی و اخراج سفیر امارات از ایران، و کاهش روابط تجاری ایران با این کشور متخاصم می باشد.

چنانچه به هر دلیل دستگاه دیپلماسی کشور قصد برخورد جدی با دولت امارات متحده را ندارد ما تشکل‌های غیردولتی به کمک بازرگانان و بخش خصوصی ایران تا رسیدن به نتیجه ای درخور اقدامات لازم را در برابر این کشور انجام خواهیم داد.

از وزارت امور خارجه خواستار پیگیری مسئولانه  واقعیت تاریخی و مستند این خطه از جهان "خلیج همیشه فارس" از طریق دیپلماسی خارجی و نهادهای بین‌المللی برخورد قاطعانه و صریح و حذف لجاجت‌های کشور امارات متحده عربی هستیم.

در این راستا ملت ایران در کنار دولت خود علیه هر دشمن خارجی لجوج در برابر واقعیت‌های معتبر تاریخی متحد و یک صداست.

10 اردیبهشت ماه 1389 - روز ملی خلیج فارس 

1- انجمن دوستداران میراث فرهنگی افراز (تهران)
2- انجمن دوستداران و حافظان خشت خام (یزد)
3- انجمن جوانان سپید پارس (بابل)
4- کانون گسترش فرهنگ ایران بزرگ (اصفهان)
5- انجمن ایلام شناسی
6- کانون بارگاه مهر (اصفهان)
7- جمعیت دوستداران میراث فرهنگی یادگار (یزد)
8- انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری (امرتاد اصفهان)
9- انجمن سریزد
10- انجمن مهر پادین (مهریز)
11- انجمن مهرورزان جوان
12- انجمن گردشگری حافظان طبیعت
13- انجمن چهار سوق کویر (اردکان)
14- کانون ایران‌شناسی و گردشگری دانشگاه‌های تبریز
15- انجمن حامیان میراث هزار (کرمان)
16- انجمن اسفندگان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد