ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

تاکید معماران جوان به حفظ میراث فرهنگی اصفهان

 

اصفهان را ارزان نفروشیم !

به دنبال مرمت شتابزده و غیرفنی پل خواجوی اصفهان، گروهی از معماران جوان بنیاد معماری میرمیران با ارسال نامه های جداگانه ای به مهندس امین پور رئیس سازمان میراث فرهنگی اصفهان خواستار حفظ ارزش های بناهای تاریخی اصفهان همچون پل خواجو شدند و تاکید کردند که مبادا این ارزش های تکرارنشدنی فدای مصلحت های کوتاه مدت هزینه نمودن چند صد میلیون بودجه ناقابل شود. متن این نامه به این شرح است: طبق اخبار نشریات و اظهارات کارشناسان در هفته های اخیر عملیات موسوم به بازسازی پل خواجو زیر نظر آن سازمان محارم و توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با استفاده از ماشین آلات ساختمانی و راه سازی در جریان است. با توجه به حساسیت موضوع و ریشه های تاریخی پل خواجو خواهشمند است ضمن توقف عملیات فوق زمینه های حضور کارشناسان خبره شهر اصفهان و ایران را از طریق برگزاری سمیناری با موضوع انتخاب بهترین گزینه و روش مرمت پل خواجو مبتنی بر پایه های علمی، فنی و تاریخی فراهم نمایید تا ضمن پشتیبانی اجتماعی روشی اتخاذ گردد تا آثار تاریخی ما دچار ضایعات جبران ناپذیر نگردد.

بدیهی است هر کار خطیری در حد بازسازی پل خواجو نیاز به کار کارشناسی وسیع و تشکیل کارگروه های مختلفی است که پس از انتخاب بهترین روش صحیح کار، نیازمند مجریانی خبره و دارای تجربه دخالت در کارهای باستانی است.

امید است مسئولین محترم این سخنان را نصیحتی دوستانه و مشفقانه در جهت یاری رسانی به آن مدیریت محترم و ناشی از احساس مسئولیت در قبال میراث فرهنگی این مرز و بوم به شمار آورده و با دور اندیشی ارزش بناهای تاریخی مهمی نظیر پل خواجو را فدای مصلحت های کوتاه مدت هزینه نمودن چند صد میلیون بودجه ناقابل ننمایند.

اصفهان دارای آثاری است که قابل تکرار و ارزش گذاری نیست. اصفهان را ارزان نفروشیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
خورشید آرزو 1 شهریور 1388 ساعت 12:16 ق.ظ http://sarayeayine.blogfa.com

درود......می سوزم از جنایت...میریزم از تجاوز..سپاس از زحمات شما ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد