ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

مترجم فارسی گوگل

 

گوگل و فیس بوک به یاری ایرانیان آمدند 

تکاپوی ایرانیان برای رساندن صدای خود به جهانیان در روزهای اخیر ، خوشبختانه باعث شد که برخی از شرکت های بزرگ که خدماتی را به کاربران اینترنت ارائه می دهند در واکنش به این تحولات بخشی از تحریم های خود را از روی دوش ایرانیان بردارند و برای تبادل آسان تر اطلاعات به یاری  آن ها بشتابند. یکی از این شرکت ها گوگل (Google) است که به تازگی با افزودن زبان فارسی به مترجم رایگان خود این امکان را فراهم آورده است که متون یا صفحات وب به صورت « آنلاین» از زبان فارسی و 35 زبان زنده دنیا قابل ترجمه به یکدیگر باشند. این امکان تازه، افزون بر این که به مبادله سریع تر اخبار و اطلاعات از وضعیت کنونی ایران - در نبود رسانه های آزاد- کمک می کند، می تواند فرصتی تازه در اختیار پژوهشگرانی که آشنایی به زبان های دیگر ندارند، قرار دهد تا از حجم انبوه داده ها و اطلاعات مفید که در اینترنت موجود است، بهتر استفاده کنند. برای استفاده از موتور مترجم گوگل می توانید به نشانی http://www.translate.google.com بروید، متن مورد نظر یا نشانی صفحه وب را در کادر ویژه وارد نمایید و در مدت چند ثانیه ترجمه متن یا صفحه مورد نظر را دریافت کنید. البته نسخه « الف » مترجم زبان فارسی ( Persian ALPHA  ) گوگل دارای کاستی ها و نارسایی هایی نیز هست که امیدواریم در نسخه های بعدی بهبود یابد. در همین راستا سایت اجتماعی فیس بوک ( Facebook ) نیز که کاربران فارسی زبان بسیاری دارد، برای انتقال سریع تر اخبار و اطلاعات به یاری ایرانیان شتافته و امکان فارسی کردن صفحات خود را فراهم آورده تا فارسی زبانان آسان تر بتوانند از این ابزار برای تبادل اخبار و اطلاعات استفاده کنند.   

نظرات 6 + ارسال نظر

از مرگ ...
هرگز از مرگ نهراسیده ام
اگر چه دستان اش از ابتذال شکننده تر بود
هراس من باری همه مردن در سرزمینی ست
که مزد گورکن
از بهای ازادی ادمی
افزون باشد
جستن
یافتن
و ان گاه
به اختیار برگزیدن
و از خویشتن خویش
بارویی پی افکندن
اگر مرگ را از این همه ارزشی بیش تر باشد
حاشا حاشا که هرگز از مرگ هراسیده باشم

م خ 1 تیر 1388 ساعت 10:59 ب.ظ http://www.deb.blogfa.com

درود
البته نسخه فارسی مترجم گوگل خیلی ضعیف داره عمل میکنه، کلمه ها رو به درستی استفاده میکنه اما در ترکیب بندی و جمله سازی ، جمله هاش اصلا مفهوم نیستش... و خب نسخه آلفا هست دیگه.

این نظر رو تایید نکنین لطفا
شاد زی

ژیگولو 7 تیر 1388 ساعت 02:40 ق.ظ

چرا کنتور سایت پربازدید دیگری را گذاشتی تو وبلاگ خودت؟ میخواهی بگی خیلی بازدید داری؟ ولی این را هر عمه قمری میداند و مسخره ات میکنند.

درود
دوست گرامی نیازی به انجام چنین کاری ندارم خوشبختانه موافقان و مخالفان همه روزه از سایت بازدید می کنند
از سوی دیگر امروز دیگر همه می دانند که تعداد کسانی که به دلایل مختلف ممکن است روی نشانی یک سایت کلیک کنند الزاما خوانندکگان آن سایت نیستند و گاهی ممکن است سیاهی لشکر باشند که با ترفند های مختلف به سایت کشیده شده باشند
پس بهتر است این کامنت را برای کسی بگذارید که ادعا می کند دارای پربازدید کننده ترین وبلاگ فارسی زبان است.

در ضمن شما در تاریخ ۳۰ فروردین ماه در ساعت ۱۰:۲۶ با نام شیوا و ایمیل shiiwa1355@gmail.com پیامی گذاشته اید و امروز با نام ژیگولو پیام می گذارید که هر دو نام ساختگی هستند، غافل از این که IP شما و سایر مشخصاتتان ثبت می شود.
پس خواهش می کنم شجاعت داشته باشید و هر موضوعی که به نظرتان می رسد رو راست و صادقانه بیان کنید

پیروز باشید

مهرداد سپهر 7 تیر 1388 ساعت 01:21 ب.ظ

درود ازنشانه های دیکتاتوری تک صدایی شدن رسانه های یک حکومت است که بویژه صدا وسیما نقش بزرگی دربلندگو شدن این دیکتاتوری بازی می کند.همچنین بستن همه سایت ها و ایجاد پارازیت روی امواج رسانه های بین المللی نشا نه وحشت دیکتاتوران از دگر شنیدن مردم است.

لطف ا...حاجی هاشمی ی - م 8 تیر 1388 ساعت 01:29 ق.ظ

استاد عزیز و گرامی ، جناب آقای دکتر سپنتا درود بر شما
از آگاهی رسانی ارزشمندتان سپاسگزارم ، همچنین جا دارد از دست اندر کاران و کارکنان شرکت محترم گوگل که به یاری هم میهنان همت گماشته اند سپاسگزاری نمایم ،
در مورداین هم وطن نیز میدانم ناراحت نیستید، سر انجام روزی به اشتباهاتشان پی خواهند برد و مانند دیگر هم میهنان از دروغ و جعل بیزار خواهند شد . پیروز و سربلند باشید

ژیگولو 8 تیر 1388 ساعت 08:34 ق.ظ

اقای شجاع میشه بگید کسی «که ادعا می کند دارای پربازدید کننده ترین وبلاگ فارسی زبان است» کیست؟

نیازی به بردن نام فرد نیست. اگر علاقه مند هستید بدانید، می توانید با کمک موتورهای جستجوگر مدعی مورد نظر را پیدا کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد