ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

آخرین وضعیت بنای در دست ساخت بنیاد فردوسی

 

بنیان گذار بنیاد فردوسی اصفهان:

در صورت جلوگیری از تخریب،

 کار ساخت بنیاد فردوسی را به پایان خواهم رساند

در پی انتشار خبر تخریب بنای در دست ساخت بنیاد فردوسی اصفهان و اعتراض گسترده سخنرانان و دوستداران فردوسی در همایش بزرگداشت روز فردوسی در دانشگاه اصفهان و همایش خانه کارگر، محمد علی کاروان پور در خصوص آخرین وضعیت بنای در دست ساخت بنیاد فردوسی گفت: پس از شکایتی که در این مورد به عمل آمد آقای موسوی معاون دادستان اصفهان پرونده را به شعبه 3 بازپرسی حقوقی ارجاع دادند و در حال حاضر هرگونه عملیات تخریبی توقیف شده است و امیدواریم که در جلسه دادگاه عاملان این تخریب در شهرداری اصفهان و شهرداری منطقه چهار، پاسخ گوی تخلفات خود باشند و خسارات وارده  به خاطر نیمه کاره رها کردن کار ساختمان برای چند سال و خسارت ناشی از تخریب را جبران کنند و من و خانواده ام هم اعلام کرده ایم که در صورت جلوگیری از تخریب، با هزینه شخصی کار ساخت بنای بنیاد فردوسی را به پایان خواهیم رساند.

محمد علی کاروان پور در ادامه این گفت و گو در پاسخ به برخی سخنان بی پایه مبنی بر این که ممکن است به خاطر تغییرات اقلیمی و پرآب شدن مجدد زاینده رود سراسر این بنا در آب غوته‌ور شود، گفت: این سخنان مغرضانه ارزشی ندارد. قبلا هم گفته ام که در سال 1371 که این محل با نظر کارشناسان شهرداری تعیین شد، آقای مهندس عظیمیان شهردار وقت از اداره آب در این مورد سوال نمود که اداره آب جواب داد: هر موقع سیل عظیمی در رودخانه بیاید و از کنار سی و سه پل و خیابان کمال اسماعیل سیلاب خارج شود و تمام شهر اصفهان و حبیب آباد و برخوار زیر آب برود، به این محل سرایت نمی کند.

در ضمن محل ساختمان بنیاد فردوسی در فاصله نزدیکی از تپه اشرف قرار دارد که گفته می شود محل کتابخانه قدیمی سارویه نیز در آنجاست و آسیاب بزرگ شهرستان نیز که متاسفانه به تازگی توسط شهرداری ویران شده، برای قرن ها در این محل سالم باقی مانده بود.

بنیان گذار بنیاد فردوسی اصفان در ادامه گفت: به هر صورت من تاکنون در این مورد سکوت نکرده ام و تاکنون چندین نامه به مسئولان شهر از جمله شهردار اصفهان نوشته ام و به این اعمال شهرداری اعترض کرده ام چون بدون اطلاع قبلی من و اداره اوقاف و کاملا خودسرانه این بنای در دست ساخت را ویران کردند و حتی معلوم نیست 312 تن میلگردی را که در ستون های بتونی به کاربرده بودیم، در این چند روزه به کجا برده اند. این در حالی است که در مورد یک بنای وقفی حتی اداره اوقاف و وقف کننده نیز حق ندارند یک خشت آن را تخریب کنند.

وی تاکید کرد: نمی دانم به خاطر مشکلات اداری یا جابجایی مدیریت شهری یا کارشکنی افراد بی وطن است که نمی خواهند و نمی گذارند چنین محل های فرهنگی برپا شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهرک 29 اردیبهشت 1388 ساعت 08:58 ق.ظ http://1lahze.blogfa.com/

سلام جناب دکتر سپنتا. خسته نباشید.
کارهای شهرداری جالب است! گاهی بدون درنظر گرفتن موقعیت آثار تاریخی ، اقدام به ساخت و ساز در محدوده ی این آثار می کند و به هیچ اعتراضی هم توجه نمی کند و گاهی هم از این طرف بام می افتد و .....

فروغ ف 1 خرداد 1388 ساعت 11:58 ق.ظ http://www.naerika.blogfa.com

درود بر جناب کاروان پور و تمام آنان که مهر میهن را در دل ،دغدغه اش را در سر دارند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد