ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

سرودها و ترانه های ایران زمین: 1) سرزمین بی کران

 

سرزمین بی کران

"مستان می‌آیند" با آوای دلنشین "پرواز همای"، ترانه های پرشور، اندیشه برانگیز، نوجوینده و پوینده و سرشار از آرمان خرافه ستیزی و آزادی خواهی و عشق به ایران، در کنار موسیقی استوار برآمده از سوز ساز نوازندگان چیره دست و توانمند، تا داستان گوی "جدال عقل و ‏عشق" باشند و ما را پای به پای خود به دوزخ و بهشت ببرند تا پس از دیدار روی بهشتیان و "ملاقات با دوزخیان"، دریابیم که " این چه جهانی است" که برایمان ساخته اند یا خود ساخته ایم. اما در این کشاکش، همای ایران از "ایران " نیز می خواند از  "دیار مهر و افتخار" از " خاک عاشقان بی قرار" که "همچو هگمتانه پایدار" و "همچو بیستون استوار" است. همای از "سرزمین بی کران" می خواند. "سرزمین بی کران" را در اینجا می شنویم، خاکش را توتیای چشم می کنیم و سرودش را با هم می خوانیم:

ایران ای سرای من
خاکت توتیای من
جاویدان بهشت من
عشقت کیمیای من
[ همخوانی ] 

ایران ای سرای من
خاکت توتیای من
جاویدان بهشت من
عشقت کیمیای من
[ پایان همخوانی ] 

ای سرزمین بی کران
ای یادگار عاشقان
ای خفته در میان تو
صد قلب مهربان تو
هزاران شهید بی گناه نوجوان
هزاران عاشق گذشته در رهت به جان
[ همخوانی ] 

ایران ای سرای من
خاکت توتیای من
جاویدان بهشت من
عشقت کیمیای من
[ پایان همخوانی ] 

ای تخت جاودان جم
ای ارگ جاودان بم 

همچو هگمتانه پایدار
همچو بیستون استوار
خاک عاشقان بی قرار
ای دیار مهر و افتخار
ایران
همچو هگمتانه پایدار
همچو بیستون استوار
خاک عاشقان بی قرار
ای دیار مهر و افتخار
ایران
[ همخوانی ] 

ایران ای سرای من
خاکت توتیای من
جاویدان بهشت من
عشقت کیمیای من
[ پایان همخوانی ] 

ای سرزمین بی کران
ای یادگار عاشقان
ای خفته در میان تو
صد قلب مهربان تو
هزاران شهید بی گناه نوجوان
هزاران عاشق گذشته در رهت به جان
[ همخوانی ] 

ایران ای سرای من
خاکت توتیای من
جاویدان بهشت من
عشقت کیمیای من
[ پایان همخوانی ] 

ای تخت جاودان جم
ای ارگ جاودان بم 

همچو هگمتانه پایدار
همچو بیستون استوار
خاک عاشقان بی قرار
ای دیار مهر و افتخار
ایران
همچو هگمتانه پایدار
همچو بیستون استوار
خاک عاشقان بی قرار
ای دیار مهر و افتخار
ایران

برای آشنایی بیشتر با " همای و مستان " از تارنگارشان دیدن کنید:

http://mastan-homay.blogfa.com

نظرات 6 + ارسال نظر
هرمز ممیزی 20 دی 1387 ساعت 09:13 ق.ظ http://hmomayezi.persianblog.ir

سلام

گرامی باد یاد و خاطره جهان پهلوان تختی !

ابوالفضل 20 دی 1387 ساعت 02:59 ب.ظ http://abolfazl2321.persianblog.ir

با عرض سلام و تسلیت سالروز شهادت حسین ابن علی (ع)‌و یاران وفادارش خدمت شما بزرگوار.
وبلاگ ارزشمند و مفیدی دارید. و من حقیر از آن بهره وافر بردم و بر آگاهی هایم از هنر این سرزمین بیشتر افزودم.
خدا خیرتان دهد.
ایام به کام و موفق باشید.

لطف اله حاجی هاشمی ی-م 20 دی 1387 ساعت 03:00 ب.ظ

درود بر شما استاد ،دوست و آزاده ی ایران زمین
و باسپاس از شعرا ، نوازندگان و خوانندگان چنین ترانه های ارزشمند که براستی سخن گوی ملت ایرانند ، و شما خود میدانید که اینجانب عاشق اینگونه سرودها وترانه ها هستم
پیروز باشید به امید شادی هرچه بیشتر ملت ایران

مهرداد 20 دی 1387 ساعت 08:38 ب.ظ

درود بر تو شاهین گرامی، که هر چه بوی ایران داشته باشد از نظرت دور نمی‌ماند.
همای از دوستان ماست. وقتی آمد، کار خودته که یک گفت‌وگو با او داشته باشی. پیروز باشی.
پاینده ایران

اذر اذر 24 دی 1387 ساعت 10:14 ب.ظ

درود بر شما و هنرمندان ایران واقعا هر از چندی که سیاهی های کنونی روح و روان ادم را خسته میکند ضرب اهنگی چنین جانی دوباره بدان می دهد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد