ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

آغاز به کار زیستا

زیستا

به جمع رسانه های سبز پیوست

زیستا ، پایگاه آگاهی رسانی محیط زیست ایران، به کوشش گروهی از دوستداران محیط زیست و پشتیبانی شماری از سازمان های غیردولتی دوستدار محیط زیست آغاز به کار نمود. زیستا با هدف آگاهی رسانی و پوشش خبری رویدادهای محیط زیست و میراث طبیعی به ویژه محیط زیست ایران و با  آرمان " تلاش برای دهکده جهانی سبز" کار خود را آغاز نموده است. دوستداران محیط زیست از این پس می توانند اخبار « زیستا » را در نشانی www.greennews.ir پیگیری نمایند . این پایگاه خبری دارای بخش هایی همچون اخبار کشور، اخبار ویژه، اخبار بین المللی، گرمایش جهانی، مقالات و  تصاویر می باشد.

نگاهی به سرخط آخرین خبرهای منتشر شده در « زیستا » نشان می دهد که این پایگاه خبری افزون پوشش خبری رویدادهای مربوط به محیط زیست و میراث طبیعی ایران، به گزارش های مربوط به محیط زیست جهانی نیز توجهی ویژه دارد. در همین راستا برخی از آخرین عناوین خبری زیستا به این شرح است : افزایش 69 درصدی روند نابودی جنگل‌های آمازون در یک سال گذشته، ذوب یخ‌های قطبی به بالاترین حد در 30 سال گذشته نزدیک می‌شود ، تجاوزی دیگر به حریم طبیعی زاینده رود و آثار تاریخی ملی، پیش بینی پائیز و زمستان "کم بارش" در ایران ، دفن شده دهکده ای در غنا در اثر افزایش سطح آب  رابطه گرمایش جهانی و رشد سریع علف های هرز و تجمع آلاینده ها ، جایزه 2008 راپمی به مژگان جمشیدی تعلق گرفت ، تنها 5 درصد از کل مجموعه تالاب‌های هامون آب دارد. واژه « زیستا » در زبان فارسی به معنی " زیستمند " یا "موجود دارای زندگی" می باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
نسترن 12 شهریور 1387 ساعت 11:45 ب.ظ http://na-sta.blogfa.com

در مورد مقاله اشپیگل فقط می تونم بگم از ماست که بر ماست !

مانی 19 شهریور 1387 ساعت 12:48 ق.ظ http://bakhtiar.blogsome.com

با درود! زیستا را دیدم. کار بسیار شایسته و متینی است. چنین سایتهایی باید وجود داشته باشند و بتوانند آگاهی های ما مردم را درباره نگهداری میراث زیستی مان و حقوق و روش برخورد با حیوانات افزایش دهند./ به این وبسایت لینک خواهم داد./ بدرود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد